Dagens hästövning

Hade lektionen "Hästens Utbildning" på schemat idag, vilket betyder hästövningar men underbaraste travhästarna. Har inte kört/ridit på ett ganska bra tag, så lite otränad kände man ju, hehe. Red iaf Zebb för första gången och shit pommes vilken perfekt häst. Har bara kört honom en gång innan och då var han rätt stark och låg på, men idag var han jättemjuk och fin i munnen. Jätteskönt oxå att inte ha en stark häst när man ska rida monté såhär första gången på ett par månader. Slapp hålla koll på det mesta vad det gällde honom och kunde därför koncentrera mig på migsjälv och att inte kollapsa när jag stod upp, haha. Riktigt jobbigt är det för benen vill jag lova. Men så roligt! :D

Kommer försöka rida travarna så mkt som det går nu. Måste börja träna mer oxå, ut och springa och hej å hå. Måste vara fit for fight för licensen sen i trean, lika bra att börja träna nu lixom. Blir nog en hel del i sommar och sen har vi ju somvanligt HÖ till hösten igen. Även imorgon bitti kom jag precis på, dock ska vi rida ut då och jag ska ha favortit älsklings Chippen. Länge sen jag red honom nu, åh va roligt det ska bli!

Zebb. Bilden lånad härifrån. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0