Inte visste jag att min häst var en sån badkruka

Hejhopp!

Dagen har väl varit sådär. Spridit piss på Västra Fors med 9an. Dock så gick allt typ sönder lite här och var innan jag började så vi fick åka runt och laga osv. Annars gick det bra. Dem började ta in hösilaget idag, och imorgon kör jag transport med 6an :)

Det blev ännu en barbackaritt för mig och Escada. Så himla mysigt och fin var hon. Hittade lite nya vägar och kom fram till typ en sjö (?). Plaskade lite där men hon ville inte riktigt gå ner mer än upp till knäna. Men jag tror ändå hon tyckte det var kul. Kom inte så mycket längre på den vägen så vi fick helt enkelt vända. På tillbakavägen var det två stora vattenpölar som vi galopperade mot och hej vad hon hoppade, hihi. Sen travade vi längst en sommarhage och sen fortsatte på slingan. Det är sån hinla skillnad efter tandkollen. Nu är hon mjuk och avslappnad och rycker inte sådär med huvudet längre som hon gjorde. Skönt må jag säga!


Nu är typ allt fixat tills sommarbetet: hästransporten bokad, tänderna kollade, hon avmaskas imorgon och sen på fredag ska jag raspa til och verka bakhovarna. Första gången jag gör det själv påriktigt, men det är lika bra. Hon litar på mig när jag fixar med bakhovarna och det är huvudsaken. Självklart har jag pratat med hovslagaren och en ridinstruktör på skolan, innan jag tar saken i egna händer, haha. Det är tur att hon har så fina hovar som slits plant :)


Ikväll är det sista kvällen på Berga för den här terminen. Vi ska grilla och spela brännboll. Sen blir den en dusch och sängen för mig direkt. Har ju varit uppe sen kl 05.30 imorse å åkte till ögonsjukhuset. Nu är det konstaterat att jag har sår på hornhinnan och det är det som har orsakat alla besvär. Tyvärr är det kroniskt, vilket betyder att jag kommer ha så hela livet, dvs att det känns som om jag har sandpapper/grus i ögonen. Inte så kul kankse, men har ju lärt mig leva me det iaf.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0