Halloj!

Sommaren inleddes med en regnig helg, usch.. Dock så har den varit mysig iallafall. I fredags så skrev jag bara några prov och sen slutade jag runt lunch. Åkte till stallet och det blev en mysig "barbacka-med-grimma"-uteritt. Pigg och glad somvanligt. Gick på upptäcksfärd och hittade både travbanor och villaområde. Provade och sätta fast tyglarna på ett annat vis och det gick väl sådär. Hon bestämde farten och jag hängde bara med. Hon är så lycklig, blir helt varm inom mig när jag ser hur bra hon mår :') Åkte sen hem till olle, harvade hela kvällen och inpå natten, åt god mat och hade mysigt. Somsagt så har det regnat hela helgen så den har varit slapp!

För ett par dagar sen var veterinären ute och kollade på hennes tänder. Hon var varit lite knepig i munnen nu senaste 2 veckorna och ryckt med huvudet (därav har jag bara ridit med grimma), så det var dax att kolla upp. Hon skötte sig bra efter lite lugnande och hon såg fin ut i munnen. Lite vassa kanter och så men dem raspades bort så nu e allt fixat, skönt!

Nästa måndag släpps hon på bete. Wiiiiie!

Idag åkte jag, mamma, mormor och olle ut till stallet en stund på kvällskvisten. Var inte där igår så lite ledsen var hon allt. Men hon sken upp som en sol när vi kom dit och gav henne morötter, borstade å lite så. Fina fina häst!


Blir så glad av den här bilden. Satt upp på henne när hon stod och betade. Hur lugn och fin somhelst. Sånt här får mig på så himla bra humör. Inte visste jag att den osäkra hästen jag fick för ett år sen skulle blir så trygg att man kunde göra såhär hursomhelst. Det gör mig så lycklig. Hon är allt för mig.
ALLT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0