En väldigt bra dag

Idag körde jag somsagt hösilagetransport. Skulle ha 6an men det blev 7an istället, men de va bra de me! Allt flöt på hela dagen. För er som inte vet vad man gör när man kör sån transport e att man har en kärra bakom traktorn som lastas med 18 nypressade hösilagebalar. Sen kör man från åkern hem till gården där en lastare (L60n) lastar av alla och plastar in dem med hjälp av en plastare. Sen kör man tillbax till åker osch så vidare. Väldigt kul faktiskt, roligare än att sprida piss iaf.
 
Det är kul att se hur allt går till oxå. Innan har jag ju inte vetat det eftersom jag inte varit så intresserad av jordbruk. Men nu får jag ju vara med att ta in hösilaget lixom. Maten som min häst ska äta under året. Väldigt roligt! :)
 
 
Slutade halv fyra och då kom mamma så tömde vi resten av rummet, så nu har jag lämnat B1. Skönt faktiskt. Kommer tebax i trean, hehe. Fast ett annat rum iofs.. Sen åkte vi till Escada iaf. Mamma packade in alla saker jag inte behöver ha med till värmdö i bilen eftersom dom ska hem, medans jag red ut en sväng. Barbacka somvanligt. Red rundan som Jenny visade. Mycket galoppbackar, wiho. Eskimåen tyckte att det var jätteroligt och var pigg och glad. En väldigt mysig uterit faktiskt. Skönt att rensa tankarna och trava breve stora åkrar med hästen i klockren form, nice huh? :)
 
Sen blev det avmaskining som inte var särsklit populärt, haha. Men massa tröstmorötter efteråt så hon klagade inte så värst mycke!
 
 
Hittade en bild från förra sommaren som jag tyckte såg härlig ut :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0