Damp på internet

Kunde inte blogga igår. Internet funkar inte så bra med min dator är hemma.. Men nu har jag lånat mammas dator så det blir nog bra nu :) Åkte till VH igår iallafall sen gick jag hela vägen till stallet. Det tog väl en timme ungefär. På vägen hade jag köpt en vattenmelonsklyfta, så när jag kom fram till stallet så tog jag ett knippe morötter och gick ner å satte mig i Escadas hage och åt lunch. Morötteerna försvann snabbt så hon fick smaka lite melon, något som hon älskade, haha! Satt där och myste i en timme ungefär och shiet vilken bonnabränna jag fick - inte okej.. Hursomhelst så blev det en lång uteritt sen. Red slingan och sen runt lite överallt vis Stav, barbacka med grimma.. standard! :) Jättemysigt var det verlkligen och man kände verkligen att man levde när hon drog iväg i galoppbackarna och bestämde farten själv, de va bara att hålla i manen och hänga med.
 
När vi kom tebax till stallet så blev det borstning och så innan jag satte mig i dörröppningen och solade, forever alone, haha. Mamma hämtade och sen åkte vi hem på kvällen. Skulle iväg till norrtälje på fest men struntade i det och stannade hemma istället, skönt!
 
Idag drog jag till stallet vid 10 ungefär. Gick från VH till Berga och tog moppen sista vägen, har otrolig träningsverk.. Skrittade bara ut en sväng idag, eller ja, lite trav blev det oxå. Men det fick bli en lugn dag idag helt enkelt. Borstning efteråt somvanligt innan jag åkte hem. Nu ska jag snart börja packa. Flyttar ju till Värmdö i ett par veckor på måndag, ska bli roligt! Escada kommer även gå på sommarbete där, nära och bra. VÄLDIGT nära tillochmed! :)
 
 
Sommaren kommer bli slapp för Escadas del. Kommer rida lite då och då nu i två veckor, bara ute och chilla. Sen helt vila i två - tre veckor och sen bara rida lite chill. ´Hon kommer förmodligen bli tjock och go om magen, hihi, längtar. Träningen börjar i augusti igen och förhoppningsvis blir det tävling i slutet av september! Yää, men först SOMMARLOV!!! :D

Kommentarer
Postat av: Emma - Tanneryttarna

Härlig hoppbild :)

2012-06-25 @ 20:24:30
URL: http://tanneryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0