Packat å klart

Nästan iallafall... Vi åkte å hämtade hästbussen runt 18-tiden och när vi kom tillbax så red jag henne en stund i ridhuset. Hon var jätttelugn och fin. Nästan lite seg faktiskt. Men det är bara posetivt, kunde jobba henne bättre då. Även fast jag inte red så länge så blev hon mjuk fort och gick klockrent i slutet. Känns bra inför imorgon.

Har nästan packat klart iallafall. Har tvättat schabrak å benskydd, putsat allt i läder osv. Escada fick ett bad efter ridpasset vilket hon uppskattade jättemycket. Har även tunnat ut manen så att det går att knoppa imorgon, klippt hovskägg, svansen och sen öronen. Ena örat gick jättebra men det andra var lite mer läskigt.. Hon lixom hoppade över stolen som jag stod på och sprang iväg. Sötponnyn.

Nu har jag precis tagit en dusch och sitter och dricker pepsi å äter lite godis. Nomnom. Måste sova nu, klockan står på 05.15. Godnatt mina vänner!



Nöjd och taggad häst



Smörkt å putsat allt läder



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0