knäpp ponny man har

Red ut en sväng direkt efter skolan med Michelle & Camina. Gick väl inte riktigt som planerat om man säger så. Båda hästarna va typ för pigga för sitt eget bästa och triggade upp varandra. Escada var väääldigt stark och körde upp huvudet å lyssnade ingenting. Red först ett varv med M & C men sen funkade inte det riktigt så jag saktade av till skritt, gjorde halt, ryggade osv tills hon lyssnade... som hon inte gjorde. Helt plötsligt stannade hon å började resa sig å dumma sig. Skitläskigt eftersom att det var halt plus diken bakom. Vägrade gå frammåt och protesterade verkligen. Sen fick jag fram henne i galopp å då fanns det inte riktigt något stopp. Efter ett halvt varv (ca 1 km) så fick jag stopp. Jobbigt som fan. Travada sedan av henne resten av varvet. Nämen vad gör hon dåra?? JO går helt klockret och lyssnade på varenda liten signal jag gav henne. Knäppis :P Skitfin var hon iallafall men jättesvettig. Så skrittade av henne två varv runt berga inann vi gick tillbax till stallet. Japp, sp kan ett ridpass på knasponnyn gå till, haha. Älskar att hon är helt olik varje dag, lär mig jättemycket pga det. Finaste hästen!



Esacada och ponnyn Floh på ridskolan förrförra sommaren :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0